Sunday, February 26, 2012

VIDEO WAJIB TONTON : RASA CINTA PADA ALLAH


Satu kumpulan yang sanggup membuang ego lalu duduk bersama2 mereka di pendalaman hanya kerana perintah Allah untuk disampaikan kepada mereka.Tahukah kita berapa banyak habuan mereka perolehi.Seorang manusia yang berjaya diislamkan,Allah berikan pahala seribu bulan padanya.Tapi pada tanganku seorang pun belum lagi ya Allah. Jadikanlah aku seorang yang mempunyai contoh teladan yang baik kepada orang bukan Islam dan jangan dipalitkan aku dengan akhlak yang buruk ya Allah.

Aku mohon kepada mu yaAllah,jika diri ku ini engkau kasihani,engkau campakkan sedikit kekuatan untuk ku agar aku menjadi hambaMu yang ada peranannya didunia ini dan janganlah Engkau jadikan aku hanya setakat begini yaAllah yang sentiasa mengejar keuntungan dunia.Mengejar duit sehingga tiada masa untuk memikirkan Mu.

Walaupun sehebat mana kuasa kita, pangkat kita, harta kita, paras rupa kita dan kegagahan kita tetapi adakah kita sehebat mualim ini yang berjaya mengislamkan begitu ramai masyarakat asli Papua New Guinea. 

Adakah kita ?setabah,segagah,secekal,setekun,seusaha,sesabar,seikhlas,sesanggup,seberani,sesusah dan bermacam se...lagi seperti mualim ini. Tepuk dada tanyalah iman.

semoga bermanfaat.

Terima kasih kepada md daud yusri  (www.dadiydoo.com) kerana perkongsian ini.





No comments: